• Kategorie
  • SELF-REG w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych

41.28
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Kurier DHL 19.7
Dostępność 50 szt.
ISBN 978-83-68021-42-4

Stuart Shanker i Susan Hopkins, znani eksperci w dziedzinie edukacji i psychologii, oferują wgląd w strategie, narzędzia i praktyki, które promują zdrową samoregulację u uczniów we wszystkich grupach wiekowych.

Autorzy wyjaśniają pojęcia związane z samoregulacją i jej znaczeniem dla procesu uczenia się, a także oferują szereg praktycznych wskazówek dotyczących m.in.:

- projektowania sal lekcyjnych,

- tworzenia harmonogramów zajęć,

- organizowania materiałów edukacyjnych w sposób sprzyjający rozwojowi samoregulacji u uczniów.

Stuart Shanker i Susan Hopkins omawiają tu także konkretne techniki i metody pracy z uczniami, które pomagają im rozwijać umiejętności samoregulacji, takie jak:

- świadomość emocji,

- radzenie sobie ze stresem,

- koncentracja uwagi,

- rozwiązywanie konfliktów.

Każdy rozdział zawiera liczne przykłady z praktyki oraz ćwiczenia, które można zastosować w pracy z uczniami.

To inspirujący przewodnik dla nauczycieli, którzy pragną stworzyć środowisko szkolne sprzyjające całościowemu rozwojowi - zarówno intelektualnemu, jak i emocjonalnemu. Dzięki tej książce nauczyciele zdobędą narzędzia niezbędne do wsparcia uczniów w budowaniu zdolności samoregulacji, które są kluczowe dla sukcesu w szkole i w życiu.

Stuart Shanker - profesor York University w Toronto, autor wielu publikacji oraz książek naukowych z zakresu psychologii. Jego książka „SELF-REG" okazała się przełomową dla rodziców. Autor proponuje w niej naukę samoregulacji, mającej pomóc dzieciom samodzielnie zmienić ich zachowanie. Identyfikacja i zarządzanie emocjami pozwalają najmłodszym powrócić do stanu zrównoważenia, który jest niezbędny do ich rozwoju.

Mocno poparte wiedzą naukową techniki Stuarta Shankera wywarły znaczący wpływ na dzieci i ich rodziców. Efektem programu przeprowadzanego przez autora wśród setek tysięcy kanadyjskich dzieci była znacząca poprawa w zakresie zachowania i osiąganych wyników w nauce. Stuart Shanker jest także założycielem The MEHRIT Centre, które wdraża metodę Self-Reg w szkołach na całym świecie - od Kanady po Daleki Wschód.

Susan Hopkins - dyrektor wykonawcza The MEHRIT Centre, doświadczona pedagożka, która przez ostatnie dwie dekady pracowała we wszystkich obszarach edukacji. Mocno wierzy w potencjał każdego dziecka oraz w to, że dobro wszystkich nauczycieli powinno być priorytetem w szkołach. Susan prowadziła prezentacje dotyczące Self-Reg i współpracowała ze szkołami i społecznościami w całej Kanadzie, a także odegrała kluczową rolę w rozwoju TMC - popularnych i skutecznych kursów internetowych z Self-Reg.

Poznaj pozostałe książki autora:

„SELF-REG"

„Samoregulacja w szkole. SELF-REG. Spokój, koncentracja, nauka"

„Esencja Self-Reg zawiera się w słowach: każde dziecko jest inne. Coś, co dla jednego dziecka jest pozytywnym stresorem - na przykład nauka czytania lub opanowanie podstaw matematyki - dla innego jest stresorem negatywnym. By sprostać tym różnicom indywidualnym, które stanowią samo sedno rzeczywistości nauczania, potrzebny jest nieustanny proces odkrywania, w którym wciąż na nowo zadajemy sobie pytanie, dlaczego dany uczeń postępuje lub reaguje w taki, a nie inny sposób - albo dlaczego my to robimy; co możemy zmodyfikować lub zmienić, żeby uczeń nie był tylko gotowy, ale wręcz chętny do nauki; i czy to, co robimy, pomaga uczniowi stać się spokojnym, skoncentrowanym i uważnym, czy też odnosi wręcz przeciwny skutek". (fragment)

Autor:
Stuart Shanker,Susan Hopkins
Oprawa:
miękka
Rok wydania:
2024
Format:
16,5x23,8
Data wydania:
2024-10-11
Status:
Nowość
Wydawca:
Mamania
Stron:
272
Wydanie:
1
Tłumaczenie:
Jowita Maksymowicz-Hamann