- Kategorie
-
Sektor usług żywieniowych jako kanał dystrybucji żywności
Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788371608155 |
EAN | 9788371608155 |
Zakresem monografii objęto sektor usług żywieniowych, traktując go jako coraz bardziej wyróżniającego się uczestnika łańcucha żywnościowego oraz kreatora odrębnego kanału dystrybucji żywności. Uzasadnieniem dla takiego podejścia do kanałów dystrybucji są wzrastające przychody omawianego sektora, potwierdzające wzrost jego roli jako kanału sprzedaży produktów żywnościowych, za pośrednictwem które produkty te w coraz większej skali docierają do konsumentów. W tym kontekście na podkreślenie zasługuje dwutorowe podejście Autora opracowania do omawianego zagadnienia uwzględniające perspektywę producentów żywności oraz perspektywę przedsiębiorstw świadczących usługi żywieniowe.
Opracowanie znacznie wzbogaca istniejącą, dość skromną literaturę z zakresu kanałów dystrybucji żywności, odnoszącą się do współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych. Dostarcza cennych danych, które mogą być przydatne decydentom na różnych szczeblach zarządzania i rozwijania działań biznesowych, zarówno w obszarze obejmującym producentów żywności (rolnicy i grupy producenckie) oraz w sektorze usług żywieniowych (restauracje, bary, stołówki, punktu gastronomiczne i firmy cateringowe).
- Format: 17.0x24.0cm
- Autor: Michał Gazdecki
- Objętość: 95
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2015
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
- Pojęcie gastronomii oraz sektora usług żywieniowych
- Funkcje gastronomii
- Usługa żywieniowa jako produkt
- Klasyfkacja i charakterystyka placówek gastronomicznych
- Współpraca producentów rolnych z przedsiębiorstwami gastronomicznymi
- Specyfika i systemy dystrybucji na rynku żywnościowym
- Znaczenie sektora usług żywieniowych w systemie dystrybucji żywności
- Uwagi metodyczne
- Perspektywa producentów rolnych
- Perspektywa przedsiębiorstw gastronomicznych
- Możliwości współpracy producentów żywności z sektorem uslug żywieniowych - perspelctywa producentów żywności
- Bariery współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa producentów żywności
- Możliwości współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa przedstawicieli gastronomii
- Bariery współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa przedstawicieli gastronomii
VI. KOSZTY I EFEKTYWNOŚĆ WSPÓŁPRACY POMIĘDZY PRODUCENTAMI ROLNYMI A PLACÓWKAMI GASTRONOMICZNYMI
VII. POTENCJALNE SKUTKI ROZWINIĘCIA WSPÓŁPRACY PRODUCENTÓW ROLNYCH Z SEKTOREM USŁUG ŻYWIENIOWYCH
VIII. PODSUMOWANIE
LITERATURA