• Kategorie
  • Karl Lagerfeld. Raj jest teraz

47.16
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Kurier DHL 19.7
Dostępność 21 szt.
ISBN 978-83-68121-12-4

Artysta, projektant, wizjoner. Jedna z najbardziej wpływowych figur świata mody.

W lutym 2019 roku świat stracił jedną z najtrwalszych ikon kultury. Karl Lagerfeld przez ponad trzydzieści lat piastował stanowisko dyrektora kreatywnego słynnego domu mody Chanel. Ekscentryczny projektant stał się legendą nie tylko dzięki zreformowaniu tej marki i wizjonerskim projektom, ale także za sprawą swojego charakterystycznego stylu - nieodłącznych okularów przeciwsłonecznych i śnieżnobiałych włosów zebranych w gładki kucyk - czy bezgranicznego oddania kotce Choupette.

Drzwi do kariery otworzyło mu zwycięstwo w konkursie na najlepiej skrojony płaszcz. Niedługo potem został asystentem Pierre'a Balmaina. Projektował dla Valentino, Krizii, Chloe, Fendi i własnej marki Karl Lagerfeld. Kiedy w 1983 roku objął stery Chanel, wprowadził szereg rewolucyjnych zmian i scementował pozycję kultowej marki na rynku, na zawsze zapisując się w historii mody.

W tej zajmującej książce Middleton, który osobiście znał projektanta, zabiera czytelników do najbardziej ekskluzywnych miejsc branży modowej i za kulisy pokazów. Przedstawia błyskotliwych artystów, stylowych bywalców salonów i najsłynniejsze gwiazdy - i pozwala zajrzeć do świata pełnego nieuchwytnych, niezapomnianych postaci.

Fascynująca opowieść o sile talentu, determinacji i autokreacji. Lagerfeld kochał modę, bycie w centrum zainteresowania, sławę, ryzyko i pozostawanie szczupłym za wszelką cenę. Nadal go nie lubię, ale po lekturze tej książki lepiej go rozumiem - jego oraz mechanizmy rządzące brutalnym i pięknym biznesem, jakim jest moda.

Karolina Korwin Piotrowska, dziennikarka, autorka podcastu Pierwsza Młodość

Jeśli ktoś mógł odbudować podupadającą legendę Chanel, to tylko kajzer - dyktator mody i życia Karl Lagerfeld. Niedostępny, nieustępliwy w dążeniu do ideału, zawsze kierujący się instynktem (choć i ten od czasu do czasu zawodził). Za ciemnymi okularami, wykreowaną przez siebie samego legendą, pozornym brakiem emocji i perfekcyjnie skrojonymi marynarkami krył się inteligentny, filuterny i zabawny człowiek. Ktoś więcej niż projektant. Więcej niż ikona popkultury. Oto portret Lagerfelda, jakiego nie znacie.

Maja Chitro, „Elle"

William Middleton rekonstruuje to, co Karl Lagerfeld obsesyjnie ukrywał za fasadą z ekscesu. Ta wartka opowieść o historii mody przedstawia złożony portret człowieka, który nie pozwolił sobie tylko na jeden luksus - luksus bycia sobą.

Kamila Wagner, „Vogue"

William Middleton - dziennikarz zajmujący się kulturą. Pracował jako dyrektor do spraw mody w „Harper's Bazaar" i był szefem paryskiego biura Fairchild Publications, gdzie nadzorował takie tytuły jak „W" i „Women's Wear Daily". Jest autorem książki Double Vision, pierwszej biografii francusko-amerykańskich mecenasów sztuki i kolekcjonerów Dominique i Johna de Menilów. ARTnews uznała tę biografię za jedną z najlepszych książek na temat sztuki, jakie ukazały się w ostatnim dziesięcioleciu.

Autor:
William Middleton
Oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
Rok wydania:
2024
Format:
14,5x22
Data wydania:
2024-05-15
Status:
JEST
Wydawca:
Marginesy
Stron:
480
Wydanie:
1
Tłumaczenie:
Magdalena Koziej