- Kategorie
-
Reguły gry
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-6775-929-8 |
EAN | 9788367759298 |
Najnowsza powieść zdobywcy National Book Award i dwóch Pulitzerów, uhonorowanego National Medal Of Arts.
Sequel bestsellera Rytm Harlemu.
Jedna z najciekawszych książek lata 2023 roku według: „The New York Times" • „The Washington Post" • „TIME Magazine" • NPR • „The Los Angeles Times" • „USA Today" • Vulture • „The Philadelphia Inquirer" • Lit Hub • „Kirkus Reviews" • CrimeReads
Gorzko-zabawna historia człowieka wkraczającego - nie do końca z własnej woli - do świata kanciarzy, szemranych typów, złodziei starej daty i bezlitosnych zabójców.
Opowieść o Nowym Jorku przeżywającym głęboki kryzys - ogarniętym chaosem i zalanym śmieciami skorumpowanym mieście, w którym trzeba mieć strategię, żeby przetrwać.
Jest rok 1971. Ray Carney, właściciel sklepu meblowego na Harlemie, zostawił za sobą przeszłość związaną ze skokiem na sejf pewnego hotelu. Jego legalny interes kwitnie, dzieci rosną, a czasy, gdy przewoził skradzione towary, minęły bezpowrotnie. Tak mu się przynajmniej wydaje, dopóki córka May nie prosi go o zdobycie biletów na koncert The Jackson 5.
Jest ktoś, kto mógłby mu w tym pomóc: Munson, znajomy policjant z dawnych czasów - gość, który potrafi załatwić absolutnie wszystko. Tylko że nie robi tego za darmo. Gdyby Carney znał cenę, jaką przyjdzie mu zapłacić za przysługę Munsona, pewnie zastanowiłby się dziesięć razy, zanimby go o nią poprosił.
Jeśli ktoś może wyratować Carneya z opresji, to tylko stary znajomy Pepper, twardziel, który zrobi wszystko... ale zgodnie z kodeksem swojego świata.
Olśniewająca! Whitehead używa powieści kryminalnej jako soczewki do zbadania mechaniki wyjątkowej dzielnicy w szczególnym punkcie zwrotnym historii. Dociera do serca tego miejsca i jego mieszkańców.
Walter Mosley, autor powieści Diabeł w niebieskiej sukience
Reguły gry przypominają nam - jakbyśmy tego potrzebowali - że kryminały mogą być świetną literaturą. Ta książka ma w sobie dynamikę ojca chrzestnego kryminałów z Harlemu, Chestera Himesa, połączoną z literacką siłą Whiteheada.
„Los Angeles Times"
Mimo slapstickowej rozrywki ta książka jest ważna. Proza w najlepszym wydaniu. Lepsza niż wszystko, co Whitehead napisał wcześniej.
„Washington Post"
Sposób, w jaki Whitehead zręcznie splata prywatne historie bohaterów z epickim obrazem środowiska, może się kojarzyć z Balzakiem. Czyżby Whitehead rozpoczął własną Komedię ludzką?
„The Guardian"