-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
- Rolnictwo
- Warzywnictwo
- Sadownictwo
- Programy Ochrony Roślin
- Zeszyty uprawowe
- Ogrodnictwo
- Prawo rolne i agrobiznes
- Podręczniki Nauki Rolnicze
- Przemysł/Przetwórstwo
- Architektura krajobrazu
- Weterynaria
- Konie
- Pszczelarstwo
- Rośliny i zwierzęta
- Dla dzieci Przyrodnicze
- Leśnictwo
- Myślistwo. Rybołówstwo
- Albumy
- Biografia
- Biznes, ekonomia, marketing
- Historia
- Języki obce
- Kartografia i przewodniki
- Książki dla młodzieży
- Kuchnia, diety
- Literatura
- Logopedia, pedagogika, dydaktyka
- Nauka i technika
- Nauki humanistyczne
-
Podręczniki szkolne
- Poradniki
- Słowniki i encyklopedia
- Sztuka
- Kategorie
-
Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej


Symbol:
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych | ||||||
Cena przesyłki |
13,50 zł
|
||||||
Dostępność |
|
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-462-8 |
EAN | 9788380854628 |
- Opis
- Parametry
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich − diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy − negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
Autor:
Elżbieta Stokowska-Zagdan,Małgorzata Przybysz-Zaremba,Joanna Stepaniuk
Oprawa:
miękka
Rok wydania:
2020
Format:
16x23,1
Data wydania:
2020-10-05
Status:
JEST
Wydawca:
Difin
Stron:
325
Wydanie:
1
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
48,30 zł
43,04 zł
51,56 zł
48,30 zł
43,04 zł
51,56 zł
48,30 zł
43,04 zł
- Polecamy
- Nowości
- Bestsellery
- Wyprzedaże
37,36 zł
21,00 zł
-10%
19,00 zł
19,00 zł
65,00 zł
-11%
58,00 zł
58,00 zł
37,36 zł
21,00 zł
-10%
19,00 zł
19,00 zł
65,00 zł
-11%
58,00 zł
58,00 zł
37,36 zł
21,00 zł
-10%
19,00 zł
19,00 zł
65,00 zł
-11%
58,00 zł
58,00 zł
129,00 zł
-10%
116,00 zł
116,00 zł
70,00 zł
-10%
63,00 zł
63,00 zł
70,00 zł
-10%
63,00 zł
63,00 zł
179,00 zł
-10%
161,10 zł
161,10 zł
54,00 zł
145,00 zł
49,00 zł
57,00 zł
48,00 zł
55,00 zł
-15%
46,75 zł
46,75 zł
55,00 zł
-15%
46,75 zł
46,75 zł
59,90 zł
-15%
51,00 zł
51,00 zł
44,00 zł
-52%
21,00 zł
21,00 zł
50,00 zł
-50%
25,00 zł
25,00 zł
50,00 zł
-22%
39,00 zł
39,00 zł
20,00 zł
-50%
10,00 zł
10,00 zł
50,00 zł
-50%
25,00 zł
25,00 zł
50,00 zł
-20%
40,00 zł
40,00 zł
50,00 zł
-20%
40,00 zł
40,00 zł
29,00 zł
-25%
21,80 zł
21,80 zł
29,90 zł
-40%
17,94 zł
17,94 zł