- Kategorie
-
Kalejdoskop ucznia Liczenie klasa 2 szkoła podstawowa
Symbol:
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788302173158 |
EAN | 9788302173158 |
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1-3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole.
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych.
• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2.
• KLASYFIKACJA
• Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.
• Zadania trudne.
• DZIAŁANIA NA LICZBACH
• Liczby do 30
• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów
• Mnożenie i dzielenie, dobieranie działań do obrazków
• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.
• Liczby do 100
• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie
• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu
• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu
• Tabliczka mnożenia i dzielenie
• Cztery działania
• Zadania trudne
• ZADANIA TEKSTOWE
• Zadania proste
• Zadania złożone
• Zadawanie pytań do zadań
• Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
• Zadania typu testowego
• Zadania trudne
FIGURY GEOMETRYCZNE
• Rozpoznawanie figur
• Boki i kąty (liczenie)
• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)
• Odcinki
• Symetrie i rozety
• Zadania trudne
JEDNOSTKI MIAR
• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)
• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)
• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)
• Mierzenie pojemności. Litr
• Mierzenie temperatury
• Mierzenie długości (metr, centymetr)
• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)
• Zadania trudne
ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE
• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co ułatwia pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.
• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, aby uwzględniać:
• włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,
• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,• ćwiczenie sprawności rachunkowej,
• porządkowanie zdobytej wiedzy,
• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach
• wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę oraz umiejętności praktyczne.
• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1-3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole.
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych.
• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2.
• KLASYFIKACJA
• Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.
• Zadania trudne.
DZIAŁANIA NA LICZBACH
• Liczby do 30
• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów
• Mnożenie i dzielenie, dobieranie działań do obrazków
• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.
• Liczby do 100
• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie
• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu
• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu
• Tabliczka mnożenia i dzielenie
• Cztery działania
• Zadania trudne
ZADANIA TEKSTOWE • Zadania proste
• Zadania złożone
• Zadawanie pytań do zadań
• Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
• Zadania typu testowego
• Zadania trudne
FIGURY GEOMETRYCZNE
• Rozpoznawanie figur
• Boki i kąty (liczenie)
• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)
• Odcinki
• Symetrie i rozety
• Zadania trudne
JEDNOSTKI MIAR
• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)
• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)
• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)
• Mierzenie pojemności. Litr
• Mierzenie temperatury
• Mierzenie długości (metr, centymetr)
• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)
• Zadania trudne
• ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE
• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co ułatwia pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.
• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, aby uwzględniać:
• włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,
• ćwiczenie sprawności rachunkowej,
• porządkowanie zdobytej wiedzy,
• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach• wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę oraz umiejętności praktyczne.
• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Autor:
Aniela Chankowska
Oprawa:
miękka
Rok wydania:
2020
Format:
20,5x27,5
Data wydania:
2021-06-07
Status:
JEST
Wydawca:
WSIP DOTACJA
Stron:
80
Wydanie:
3