Punktem wyjścia do przeprowadzenia zajęć jest codzienne doświadczenie dziecka, a następnie łagodne przejście w wymiar religijny. W treści podręcznika szczególny nacisk położony jest na podmiotowość ucznia oraz indywidualizację procesu edukacyjnego. W tej fazie rozwoju szczególną rolę w procesie edukacji pełni zabawa.
Dlatego jest ona punktem wyjścia w przybliżeniu zagadnień religijnych.
Zaproponowane sposoby prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości percepcyjnych pięcioletniego dziecka.
Szata graficzna jest radosna, uśmiecha się do dziecka, dzięki temu pobudza jego wyobraźnię i zainteresowanie poruszaną tematyką, oraz pomogą w zapamiętaniu najważniejszych treści.
Metody zajęć praktycznych - rysowanie, kolorowanie, lepienie, malowanie, służą ekspresji uczuć dziecka, są sposobem jego wypowiedzi.
W realizacji tych zajęć pomogą naklejki, strony do kolorowania, w które wyposażony jest podręcznik.