• Kategorie
  • Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola

57.53
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Kurier DHL 19.7
Dostępność 50 szt.
ISBN 978-83-66758-06-3

Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola to projekt przepisania historii ekspresjonizmu abstrakcyjnego - najbardziej narcystycznego z nowoczesnych „izmów" w sztuce zachodniej, a także przełamania jego kapitalistycznego impasu. Autorka przedstawia meandrujący proces dekonstrukcji modernizmu, a także proponuje nieopowiedziane dotąd, emancypacyjne historie prac artystycznych liderów malarstwa barwnego pola: Barnetta Newmana, Clyfforda Stilla i Marka Rothki. Poszukuje ich poza stezaurowanymi, modernistycznymi ramami, z których wykluczone zostały takie emancypacyjne tematy jak: cielesność, partnerstwo, taniec, burze pyłowe (dustery), peryferie, ubóstwo czy zapośredniczenia obrazów malarskich w kulturze popularnej. Poprzez studia przypadków dowodzi, że istnieje wiele możliwych narracji historii malarstwa barwnego pola, które rzucają wyzwanie dominującym opowieściom poprzez włączenie współczesnych interpretacji.

Autor:
Ewelina Jarosz
Oprawa:
twarda
Rok wydania:
2021
Format:
17,5x24,6
Data wydania:
2021-08-30
Status:
JEST
Wydawca:
Tako / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata
Stron:
388
Wydanie:
1
Seria:
Studia i monografie