- Kategorie
-
Zrównoważona konsumpcja żywności. Wybrane działania wspierające jej rozwój
Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788382700282 |
EAN | 9788382700282 |
Zrównoważona konsumpcja żywności jest uznawana za jedno z kluczowych działań podejmowanych w obrębie polityki UE, a także krajowej polityki żywnościowej, obejmującej rozwój bardziej alternatywnych i zrównoważonych praktyk w zakresie konsumpcji i produkcji. Istnieje duży potencjał rozwoju tej idei w Polsce, jednak warunkiem podążania tą ścieżką jest ocena na ile konsumenci żywności i pozostali uczestnicy rynku są świadomi tej idei, by podejmować decyzje pozwalające wspierać jej rozwój (m.in. w zakresie redukcji marnotrawstwa żywności, zużycia zasobów naturalnych, ochrony środowiska i bioróżnorodności, poprawy jakości życia i zdrowia człowieka).
Prezentowana książka koncentruje się na perspektywie konsumenta, aktorze rynku odgrywającego istotną rolę w tworzeniu przejścia do bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego. Publikacja stanowi diagnozę obecnego stanu i wskazuje na potrzebę rozbudowy działań o charakterze informacyjnym i edukacyjnym nakierowanych na konsumentów, aby zaangażowali się i nabrali naturalnych umiejętności rozwijania świadomości a następie praktyk wpisujących się w konsumpcję żywności zrównoważonej. Autorzy książki omówili ideę i zmiany, jakie zaszły na rynku w ostatnim czasie, dokonali przeglądu wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności, zaprezentowali opinie konsumentów o tej idei i wskazali rekomendacje dla uczestników rynku i instytucji publicznych odpowiedzialnych na rozwój konsumpcji zrównoważonej. Wysiłki na rzecz wzrostu świadomości konsumentów żywności mają fundamentalne znaczenie dla dalszego rozwoju zrównoważonej konsumpcji żywności, zwłaszcza w aspekcie praktycznym.
- Autorzy: Elżbieta Goryńska-Goldmann Weronika Mytko
- Format: B5
- Objętość: 150
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2021
- Wydawca: Difin
Wstęp
Rozdział 1. Zrównoważona konsumpcja żywności
1.1. Definicja i koncepcja zrównoważonej konsumpcji żywności w kontekście zrównoważonego rozwoju
1.2. Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji żywności
1.3. Mierniki wykorzystywane do pomiaru zrównoważonej konsumpcji żywności
1.4. Trendy wpisujące się w realizację postulatów idei
1.5. Bariery utrudniające wdrożenie zrównoważonej konsumpcji żywności
Rozdział 2. Komunikowanie idei zrównoważonej konsumpcji żywności
2.1. Istota i rola komunikacji marketingowej
2.2. Nowe media źródłem zmian w komunikacji – wybrane aspekty
Rozdział 3. Przegląd wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Inicjatywy o charakterze międzynarodowym
3.3. Działania rządowe
3.4. Działania pozarządowe
Rozdział 4. Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji żywności
4.1. Założenia i organizacja badań
4.2. Trendy wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów
4.3. Pojęcie zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów
4.4. Znajomość akcji promujących zrównoważoną konsumpcję żywności wśród konsumentów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków